خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

همکاری مشترک نظامی-امنیتی ایران و پاکستان بر تامین امنیت پایدار منطقه تاثیرگذار است

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: همکاری های مشترک ایران و پاکستان در حوزه های مختلف مانند نظامی، دفاعی، امنیتی و غیره می تواند بر تامین صلح و امنیت پایدار منطقه تاثیرگذار باشد.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت تاکید مقامات ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های نظامی-امنیتی، گفت: جمهوری اسلامی همواره بر توسعه روابط دوجانبه، مشترک و بهره گیری از ظرفیت همسایگان خصوصا پاکستان تاکید داشته است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی تهران تاکید بر تقویت روابط راهبردی با همسایگانش خصوصا اسلام‌آباد دارد زیرا مرزهای مشترک زیادی میان دو کشور وجود دارد که بستر و ظرفیت خوبی برای تعاملات دوجانبه است.



وی با بیان اینکه همکاری های مشترک ایران و پاکستان در حوزه های مختلف مانند نظامی، دفاعی، امنیتی و غیره می تواند بر تامین صلح و امنیت پایدار منطقه تاثیرگذار باشد، ادامه داد: در واقع امروزه شاهد تحولات متعددی در منطقه هستیم که برای عبور از چالش های این رخداد نیاز به همگرایی میان کشورهای منطقه خصوصا همسایگان مشترک است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید اذعان کرد تقویت همکاری‌های نظامی-امنیتی میان تهران و اسلام آباد موجب خواهد شد تحرکات تروریست ها و گروهک های منافق در مرزهای مشترک از بین برود که این مهم بر تقویت امنیت پایدار مرزها نیز اثر مثبت خواهد گذاشت.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان نیز چندی پیش در مذاکره با مقامات نظامی پاکستان بر توسعه روابط در عرصه های نظامی-امنیتی تاکید داشت که نشان دهنده عزم جدی ایران است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359532
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم